Saturday, April 11, 2009

MANUSIA SAMA SEPERTI KENDERAAN

Apa akan terjadi jika kenderaan yang baru dibeli tidak anda service mengikut masa, Minyak hitam tidak diganti selepas 5,000 km, skru tidak diketatkan, body tidak dicuci langsung, habuk didalam kenderaan tidak di sedut atau vakum, minyak kenderaan pula menggunakan minyak bercampur aduk seperti shell, bhp, petronas, mobil dan lain-lain. Persoalannya adakah kenderaan anda akan bertahan lama?

Manusia sama seperti Kenderaan, setiap pagi kita akan mengisi perut dengan makanan dan air. Masalahnya sekarang makanan dan air yang kita masukkan ke dalam tubuh ialah makanan dan air yang telah di ubahsuai (modifi). Makanan yang boleh disimpan dan tahan lama, makanan yang telah ditukar genitiknya sama juga dengan airnya yang telah ditambah perasa kimia (yang dibenarkan) untuk membunuh kuman dan bakteria.
Hari ini manusia cuba mencari alternatif makanan dan minuman selain yang ada hari ini kerana difahami juga makanan dan minuman ini menyebabkan berbagai penyakit modern yang sudah tidak ada penyembuhan seperti Kanser yang tetap akan membawa maut. Apakah benar makanan dan minuman hari ini membawa maut?

No comments:

Post a Comment